A Damjanich utcáról már írtam, hogy szerintem ott található a legtöbb emléktábla. Az utca legkisebb emléktáblája, az a botlókő, amelyiken a legtöbben járnak, és a legkevesebben veszik észre.

botloko_lukacs1.JPG

Ezen a képen is meg kellett jelölnöm egy piros téglalappal, hogy ott van.

 botloko_lukacs2.JPG

Ha észrevesszük, és megtekintjük jól olvasható, hogy kinek az emlékére helyezték el. A ház egy jó állapotban levő polgári ház, amikor István utoljára elhagyta a házat ugyanígy állt a ház udvarán a korsós nő szobra. A szakirodalom szerint Vörösmarty Ilonát ábrázolja ebben a lenge öltözetben. Forrás: https://www.kozterkep.hu/~/25141/Vorosmarty_Ilona_diszkut_Budapest.html

botloko_lukacs3.JPG

botloko_lukacs4.JPG

botloko_lukacs5.JPGAz 1903-ban született Lukács István életéről a neten szinte semmit nem találtam. Az a csekélyke információ - mely a Damjanich utcában egykori lakóháza előtt olvasható -, az összes, ami egy budapestinek tudható.

Szerző: MULTMENTO  2015.11.21. 07:09 4 komment

Címkék: épület emléktábla

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr618078902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2015.11.21. 09:20:05

Próbáltam én is kutatni, de valóban, szinte semmi nincs róla a neten.

Nem tudom, ezt megtaláltad-e ?
www.arcanum.hu/oszk/lpext.dll/mk2144/1/16745?f=templates&fn=tools-contents.htm&start=17d3c&2.0

A zsidó diák könyve. Antológia (1932)
Ebben szerepel közreműködőként, vagy íróként.

MULTMENTO 2015.11.21. 13:29:46

@aranyosfodorka: A hivatkozást én nem találtam meg. Kíváncsi lettem volna legalább a foglalkozására. Nekem valami olyan megérzésem volt, hogy talán taníthatott, persze ezt semmi sem bizonyítja.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2015.11.21. 18:58:02

www.arcanum.hu/oszk/lpext.dll/mk2144/1/16745/17d8d?fn=document-frame.htm&f=templates&2.0

itt klikkelj a VI.98 b-re (legfölső) nyisd meg, nagyítsd ki kicsit, jobb oldali sáv alja felé találod a könyvet
A zsidó diák könyve. Antológia Bp. 1932
Itt a felsorolt szerzők között szerepel Lukács István neve – de semmi több.
Ebből azonban még nem lehet kitalálni, hogy tanító volt-e, vagy író is.

MULTMENTO 2015.11.21. 20:58:03

Igen, megtaláltam. 1932-ben 29 éves volt István. Amennyiben diákként írt, valószínűleg régebbi írása, ha tanárként kezdő tanító. Köszönöm, hogy segítettél nyomozni. Olyan jó volna tudni, hogy mit is alkotott életében.
süti beállítások módosítása