Már írtam korábban a sótartóhoz, hogy a túrós pogácsámat sokszor kell elkészítenem. Történt egyszer, hogy a túró vásárlásakor az ABC-ben szinte egyszerre nyúltunk ugyanahhoz az akciós túróhoz a másik vásárlóval. Aztán a kenyeres polcnál szintén egyszerre vásároltunk és mindketten ugyanolyan sváb rozsos kenyeret tettünk be a kosarunkba. Beszélgetésbe kezdtünk a hasonló vásárlás kapcsán, hogy ki mire fogja felhasználni a túrót. A vásárló kolléga édes német túrós süteményt készített belőle, míg én túrós pogácsát. Receptet cseréltünk, illetve e-mail címet, mert memóriánk is véges. Ezt a német túrós receptet ma kipróbáltam, igaz, hogy kicsit változtattam a recepten, de meg kell mondanom, hogy szinte maradéktalanul elfogyott, alig tudtam megmenteni egy szeletet, hogy ide tehessem a fényképét.

Íme az eredeti recept:

Német túrótorta

Hozzávalók: 1 kg túró, 5 tojás, 5 evőkanál búzadara, 25 dkg. kristálycukor, 10 dkg. margarin, 1 sütőpor, (ízlés szerint mazsola).
 
Elkészítés: A hozzávalókat összekeverjük egy tálban, rögtön beleöntjük egy tepsibe vagy sütőformába (kb. 2-3 centiméter magasságig), és előmelegített sütőben 180-200 fokon kb. fél órát sütjük. (Természetesen a hozzávalók mennyisége felére is csökkenthető - mi így szoktuk sütni egy kisebb tepsiben.) Ha megsült, porcukorral meghintve, felvágva tálaljuk.
 
Az én variációm:
A mazsolát helyettesítettem aszalt meggyel és vörös áfonyával. Az aszalt meggyet előtte egy citrom levében áztattam, egyszerűen a ciromfacsaró tálkájába tettem az aszalt meggyet és ráfacsartam egy citrom levét. A hozzávalók összekeverésében annyit csaltam, hogy a kristálycukorhoz vaniliás cukrot is kevertem, valamint a margarint először felolvasztottam és úgy tettem a keverékbe. A tojás hozzárakásánál is egy kicsit módosítottam, az öt tojás sárgáját és fehérjét elsőként szétválasztottam. A fehérjét felvertem és a habot kevertem a tésztához. A második képen látszik, hogy a túrót még nem kevertem hozzá, de a többi alapanyag már folyékony formában a tálban van. A tésztaalapot kétfelé választottam, az egyik feléhez aszalt áfonyát tettem, a másikhoz a citromba áztatott aszalt meggyet. A kétféle tésztát két kerek sütőformában sütöttem ki, egyszerre. A sütőforma magassága 2,5 cm volt, egy kicsit alacsonynak bizonyult, mert a sütés elején a tészta, amint dagadt, egy minimális mennyiség kifolyt belőle a sütőbe. Kiváncsi voltam, hogy a családnak melyik gyümölccsel ízlik jobban, de nem mondtak határozott véleményt, mendkettő egyformán finom volt. A mennyiség is ideális, úgy látom legközelebb is legalább ekkora adagot készítek, mert ez a négy személyre ideális, még többet is megettek volna, ha van. A fotózásra épphogy meg tudtam menteni egy szeletet, de persze, miután lementettem és feltöltöttem a blogra, már nagyítóval sem találtam a nyomát a konyhában.

Íme az elkészült német túrós sütemény, egy nagymama korabeli asztalon, horgolt csipketerítőn, egy délutáni teázáshoz szerintem nagyon hangulatos, főleg egy ilyen téli, havas időszakban. A kedvenc időtöltésemnek a restaurálásnak ilyenkor nem nagyon élhetek, mert ami most éppen félkészen van ahhoz szabad levegő és tér kellene, hogy befejezzem. Maradt a konyha és úgy gondolom így is fel tudtam idézni a régi idők hangulatát.

 

 

Szerző: MULTMENTO  2010.01.30. 15:13 Szólj hozzá!

Címkék: recept

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr101714880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása