Az antikváriumok többségében rengeteg aprónyomtatvány van, melyek között nagyon sok érdekességet lehet találni. Múltkoriban került a kezembe egy régi zenei nyomtatvány, egy kotta. A képen is látható kis nyomtatvány nagyon megtetszett, mert a borítója dekoratív, és egy valóban beszédes grafika az olasz világsláger mondanivalójáról. Amikor megláttam a hátán, hogy mindezért 200 Ft-ot kérnek, nem gondolkodtam és megvettem. A Marina feleségem kedvenc slágere volt fiatalkorában, ha bármelyik táncmulatságon szólt, feleségemnek erre mindenképpen táncolnia kellett. A lánykérésen is táncoltunk erre a dalra. Hamarosan Feleségem névnapja, gondoltam meglepem és a névnapjára megkapja a Marina kottáját és még a névnapi vacsorán le is játszom neki. Összehozok egy Mária névnapi vidám, zenés, táncos mulatságot.

Megpróbáltam utánajárni a Marina slágernek, kiderült, hogy Rocco Granata 1959-ben Olaszországban komponálta és rövid időn belül világsláger lett. Érdekes, hogy a kottát, melyet vettem szintén 1959-ben nyomtatták, azaz egy éven belül átjött a vasfüggönyön és országos hírű lett itthon is. Az interneten megtaláltam, létezik gramofonlemez (78-as fordulatszámú) kiadásban is a hatvanas évekből. Csodálkozom, hogy 59-ben ilyen szöveggel, hogyan lehetett magyar sláger?!
 Egy kétüléses autót vettem olcsón „ — mondja a dal. Az Igaz, hogy olcsó volt az autó, csak éppen nem lehetett kapni, illetve tíz évet kellett rá várni. Ettől függetlenül ez a szöveg még akár ma is megállná a helyét. Látok is nyaranként kétüléses sportkocsikban Marinákat.
Érdekesség a megvett kotta, kérés nélkül is mesél az elmúlt ötven évéről. Hátára valaki — P Erzsike és P Lacika közül valaki — több szerelmes szívet rajzolt Ámor nyilával. Tarthatott is egy ideig Erzsike és Lacika között a szerelem. Aztán egy „szép napon”, a kotta hátulján egy másik toll tintájából megjelent egy zárójeles megjegyzés (Múlt időben) az egyik szív mellett. Vajon mi történhetett?
 
A tárgyhoz kapcsolódó információk:
Az egyik szövegíró, műfordító: Hadai Győző; Harer (Bp., 1923–Bp., 1992. ápr. 3.): zeneszerző, szövegíró, zongorakísérő. Hegedű- és zeneszerzés-tanulmányait Kemény Rezső és Lajtha László vezetése alatt végezte. Színházi karmesterként kezdte pályáját, végül a Thália Színház zenekarvezetője lett. Számos országban (Ausztria, Németország, Törökország, Algéria, Libanon) vendégszerepelt karmesterként és zongorakísérőként. Sok közismert szórakoztató zenemű zenéjének és szövegének szerzője. http://mek.niif.hu/02100/02139/html/sz10/5.html
 
Marina – dalszöveg
Nem filmcsillag volt Rómában Marina,
Csak egy kis karcsú szőke balerina.
A jobbszélen az első volt a sorban,
S én vágyakozva néztem mindig őt.

Ha esténként a kiskapuban lestem,
Csak némán álltam szólni sose mertem.
Csillagfényes forró nyári este
Így sóhajtoztam ablaka előtt:

Marina, Marina, Marina,
A csókodra szomjazom én.
Marina, Marina, Marina,
Hát kérlek, hogy légy az enyém.

Nyílt az ablak csendben
Szólt a kislány menjen,
Maga még nem ismer engem,
Ó no no no no no!
S az ablak zárult csendben
-meg se hallgat engem-
csak a visszhang cseng fülemben:
Ó no no no no no.

Egy szép nap aztán úgy hozta a sorsom,
Egy kétüléses autót vettem olcsón,
És este már a kiskapuban álltam
És szívrepesve vártam Marinát.
Ő jött és nyombam kiskocsimra nézett,
A két szemében vágyak tüze égett.
Csak mellém ült s egy árva szót sem kérdett,
Úgy hallgatta a régi vallomást.

Marina, Marina, Marina,
A csókodra szomjazom én
Marina, Marina, Marina,
Hát kérlek, hogy légy az enyém.

Két karomba vontam, megcsókoltam nyomban
Mire szemlesütve mondta:
Ó no no no no no.
Én vágyakozva kértem,
Légy a feleségem,
Mire sajnos így szólt nékem:
Ó jó jó jó jó jó.
 

Képek: A Marina kotta borító, kotta és szöveg, hátoldal, gramofonlemez

Szerző: MULTMENTO  2010.12.01. 08:04 4 komment

Címkék: autó papír lánykérés

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr922485160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2010.12.01. 08:45:48

Bocs', de ma "nem viszel be az erdőbe!" :-) Csak egyetlen tipp : (valami "újkori mánia" lenne ? )- engem a X.születésnapomon "megleptek" azzal, hogy nagy nehezen, elvittek egy helyre (étterem féle)- ahol...ott "ült" egész rokonságom... és nagyon jól érezték magukat ! Ne részletezzem !- én kevésbé!- és (bár ritkán álmodom...) pedig már 3 éve történt... van, hogy "összetörve" ébredek ha arról álmodom, vagy csak jut eszembe ! (Kívánom, sikerüljön az említett "Mária napi összejövetel!" - de... 8esetleg) jusson eszedbe ilyesmi is ! [ természetesen, ma se legyen igazam!]

@X 2010.12.01. 08:46:40

Nem sikerült a hozzászólásom ?
Lehet, nem is baj.

@X 2010.12.01. 08:47:56

Bocs' türelmetlen voltam. OK!

MULTMENTO 2010.12.01. 09:19:32

@@X: Köszönöm a jókívánságokat. Nálunk a Mária napot december 8-án tarjuk. Régen az volt a szokás, hogy a születésnap után következő névnapot tartották meg, így esett feleségem névnapja december 8-ra :-).
süti beállítások módosítása