Munkatársaimmal mentem egyik irodaházunkból a másikba. A két irodaház között az egyik ház előtt éppen koszorúztak, én tudtam, hogy kinek az emléktábláját. Kollégáim nem tudták, pedig ők is naponta eljártak az emléktábla alatt, de soha nem néztek fel és nem is álltak meg, hogy elgondolkozzanak azon, hogy kinek is állították azt a táblát. Azt sem tudták, hogy ki is élt, született, halt meg abban a házban, kinek a lába nyomát követjük. Ekkor született meg a gondolat, hogy azokat a házakat és emléktáblákat lefényképezem, melyek előtt szívesen állok meg, hogy emlékezzek arról aki ott élt.

Az egyik ilyen emléktábla, melyet most bemutatok Budapesten a VI. kerület Benczúr utca 12. házon található.
Ancsel Évát még a nyolcvanas években olvastam, kedveltem írásait, mégis elfeledtem. Aztán itt a blogomban egyik kommentelőm emlegette fel egyik rövid, de mégis tanulságos írását a harangöntésről. Újra elolvasva rájöttem, hogy tényleg én már ezt olvastam és akkor is tetszett, és még mindig tanulságos, jó írás. Aki el akarja olvasni itt megteheti:
 
Akinek nincs sok ideje, azoknak válogattam néhány tömör és velős Ancsel Éva idézetet:
 
„Hogy mi az igazság, az nagyon fontos. De hogy kinek van igaza, az csaknem érdektelen. Mégis e körül folyik a vér.”
 „Ha az igazság nem is szokott győzni - vagy nagyon ritkán -, azért minden igazságtalanságon fel kell háborodni, mert ha mindenki vállat von, nem áll meg a lábán a világ.”
  
„ A testi sértésekről készíthető látlelet. Így az is megállapítható, hogy hány napon belül gyógyulnak. De ki mondja meg egy szóról, egy hangsúlyról, egy vállvonogatásról vagy egy röhögésről, hogy meddig lehet utána életben maradni, s miféle belső vérzésekbe hal bele ilyenkor az ember?”
„Aki azt kérdezi tőled: haragszol-e még rá, az biztos, hogy közel áll hozzád, hiszen ezt nem lehet kiáltva mondani, csak halkan. Ehhez talán már három lépés távolság is túl sok.”
„Az ember olyan lény, aki csak a másik kezéből, szeméből, öléből kaphat kenyeret, poharat, tudást, örömöt - mindent."
  
Képek: Ebben a házban élt Ancsel Éva.

Szerző: MULTMENTO  2011.02.20. 21:11 4 komment

Címkék: könyv épület emléktábla

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr282675571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@X 2011.02.21. 07:35:09

(Megint "tanulságos!") (?)
[Anno - Édesapám - kb. 80-as évek elején ?- adott egy "listát" a kezembe,- ha megyek egy városba,- akkor ott bizonyos házakba menjek be,- nézzem meg,- stb.-mert ott lakott/nevelekedett és egyéb "érzései"- neki ! hagyján !- és az unokáinak is mutassam meg. ( 2 gyereknek - stb.) Megtettem ! - sőt : egy FED-2 (!) fényképezőgéppel le is fotóztam!(fekete-fehér film) - ne bonyolítsam! )
Jó is, hogy ilyesmik jutottak eszedbe ! ( azaz nekem kevésbé!- elővenni az albumot ?- stb.)
Más : (megint nincs több időm)- olvasom valaki (külföldi ?) vélekedését - hogy' szerinte a "magyarok lefelé néznek,- és úgy járnak-kelnek az utcákon"- [ "búbánatos" egy nép vagyunk.. stb.) - majd írta, hogy nem igaz !- valahogy én is így érzem !
De, részletesebben - tán' legközelebb!

@X 2011.02.22. 07:01:17

Más : tán' írtam már valahol-régebben, Pécsett Bajcsy-Zsilinszky Endre utca sarkán 3 tábla van egymás mellett,és neve 3-féle módon írva. (Igaz, többen jelezték már ezt, de változás = 0)
B.Zs.E (1886-1945 /politikus)
Friss- (tegnap megyek az utcán)
Hajnóczy József u. sarok,- 2 tábla - neve 2 módon írva. (H.I.1750-1795/jakobinusok egyik vezetője)
Bár írtam ezt is,- (volt a PEK 2010-benne a bauhaus- stb.)
Molnár Farkas (1897-2945 /építész) szülőházát és rajta az emléktáblát senki nem említette.
Vasútállomás (Indóház) Pécs - É.-i oldalon kis emléktábla - a deportáltak emlékére = szinte olvashatatlan.
Ennyit- így hirtelen.
Lehet, elegendőnek érezzük (?) - hogy valakik, valamikor kiraktak egy emléktáblát !

@X 2011.02.22. 07:07:38

Tipp :
www.scottiudvarhaz.hu/ katt' a Képek-re és ott az emléktábla ! ( a K- javítva C-re ) :-) :-)

@X 2011.02.22. 07:09:02

Bocs' NEM a Képek-re - hanem a Rólunk-ra (bal old.)
www.scottiudvarhaz.hu/
süti beállítások módosítása