Már egy ideje feleségem születésnapjának ajándékairól írogatom a posztjaimat. Barátaitól – no meg tőlem is - olyan ajándékokat kapott, melyek a blogomra kívánkoznak. Csilla barátnője meg egyszerűen a következő szövegfélével adta át ajándékát: „Nagyon nem tudom elnézni, hogy a nyakadban soha nem viselsz láncot. Akartam már Neked a PROMOD-ban bizsut is venni, de azt úgyse vennéd fel. Rengeteg antikvitás üzletben jártam, míg megtaláltam ezt a nyakláncot. Józsi majd restaurálja, és meghatározza az eredetét. Te meg hordjad.”

Egy ajándékkal így Csilla nekem is talált ajándékot, azaz feladatot. Én először is elkezdtem az órás nagyítómmal nézegetni a medált és a láncot. Találtam is rajtuk jelölést, de egy kicsit elmosódottat. Ékszer felújítással, meg meghatározással nem nagyon foglalkoztam, így azért mielőtt elrontottam volna, elvittem ötvös barátomhoz, hogy adjon tanácsot. Zoli alaposan megnézte, és nagyítójával nézegette is a nyakéket. Rögtön mondta,hogy ez ezüst . Az általam üvegnek hitt köre is rögtön mondta, hogy  nem üveg az, hanem hegyikristály. A medáljáról ötvös barátom elkezdett áradozni, hogy ugyan egy sorozatban öntött ezüst medál, de ennek a mesterdarabját nagyon gondosan készítették el, mert nagyítóval nagyon szépen látszanak a mintát alkotó karmok. Zolitól ez nagy dicséret. Néztem én vele mai ékszerboltok kirakatát, amikor is kritizálta az alkotókat.
Zoli barátom azt tanácsolta, hogy a nyakláncot és a medált egyszerűen szappanos vízzel mossam le, és tiszta vízzel öblítsem. És tényleg nem csináltam mást, mint háziszappanos vízzel lemostam. Így megmaradt a patinája. A hegyikristály kő, pedig újszerűen ragyog a medál közepén. Az ezüst jelölést Zoli barátom nem ismerte fel. Én otthon az órás nagyítóval, jól megnéztem magamnak a jelölést, és az interneten  megkerestem. Ezt az oldalt másoknak is tudom ajánlani, akik a családi ezüstjüket be akarják azonosítani: http://www.925-1000.com/index.html
Az ezüst jel szerint nejem nyakékét 1900 és az első világháború között készítették, nem is messze valahol itt a Kárpát medencében az egykori Monarchiában.
Szerző: MULTMENTO  2011.10.10. 00:22 1 komment

Címkék: üveg fém

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr553289841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.10.10. 08:46:18

Valóban nagyon szép, finom munka ! Minden jót az ünnepeltnek - utólag is.
süti beállítások módosítása