„Ismét egy régi orosz játék. Fény felé fordítva bent színes mozgókép látható. Három mesefilm, kb.1percesek,a tekerés sebességétől függően. Közben szépen kattog.(A harmadik film a gépben) Róka lepkére vadászik,de véletlenül egy nagy madarat kap el a hálóval és az felszáll rókástul. A ravaszdi kétségbeesetten kapaszkodik,majd leesik. Nagy baj nincs. A film végtelenített.”

Írta rendszeres blogolvasó barátom a képhez. Aztán próbáltuk a rajzfilmet is bemutatni a blogbejegyzéshez, hisz úgy lenne érdekesebb. Nem sikerült az egykori filmek digitalizálása, de aki keres talál a You Tube -on a játékkal egyidős orosz rajzfilmet. Gondolkodtam én is, hogy melyeket tudok felidézni, de az egy kedvencen kívül más nem jutott eszembe. Az én kedvenc orosz rajzfilmem a kovácsról szólt, aki megpatkolta a bolhát. Ez akkor olyan lehetetlennek tűnt, hogy csodáltam az ügyességét. A rajzfilm is tanulságos volt. A végén  őrültnek tartották, mert csak azt mondta, hogy „mondjátok meg a cárnak, hogy Angliában a fegyvereket nem téglaporral tisztítják! „
Mai fejjel belegondolva, nem is volt ez rossz rajzfilm. Érdekes, hogy most is megtaláltam, ha nem is szinkronizálva, hanem oroszul, de még most is tetszik. Még nagyjából meg is értem, pedig már milyen régen volt amikor az oroszt tanultam.

 

Szerző: MULTMENTO  2012.01.22. 19:32 26 komment

Címkék: játék kgst

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr893717025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2012.01.23. 03:10:52

De jó, volt ilyenem!
Nekem egy westernfilmet lehetett nézni rajta, úgy emlékszem, valami Lucky Luke szerű kovboj meg lovaglás meg kaktuszok, de nem esküdnék már meg rá ennyi év után...

A bolhapatkoló kovács rajzfilmje pedig nagy kedvencem. :)

2012.01.23. 08:21:50

A tulai kancsal balog, igen! Mikor lázasan, halálos betegen futkos és azt kiabálja, hogy "Mondjátok meg a cárnak, hogy Angliában a fegyvereket már nem...!" Meg volt egy rajzfilm csehszlovák vagy lengyel ami nagyon megható volt, hogy egy kisgyerek síelés közben elesett és elájult és megfagyott volna, ha a jószívű hóember el nem viszi a menedékházba. Be is gyújtott, hogy a kisgyerek újra átmelegedjen és ezzel feláldozta saját magát...

pit.stop.boys 2012.01.23. 08:48:11

Ennek a filmnek a második fele nagyon nyomasztó volt gyerekkoromban. Én nem szerettem. A No megállj csak! az viszont jó volt, olyan TomésJerry szerű farkassal és nyúllal. Viszont pont a napokba találtam meg torrenten a Hagymácskát. A hatéves lányomnak is tetszett.
Valami megfoghatatlan volt ezeknek a rajzfilmeknek a technikájában, amikor szaladtak a szereplők hegyen-völgyön keresztül. Olyan volt, mint a sinus-scroll a C64 demokban. :-) Nekem ez jelképezte a szovjet rajzfilmet.

phaszfej 2012.01.23. 08:59:44

Mindent gyűlölök, ami orosz. A nyelvüket, a kajájukat, az erőszakosságukat.

KovA 2012.01.23. 09:12:31

@phaszfej:
Ja, neved alapján mást nem is várnánk tőled. :-)

Nagy szívű nép az.
Ha már: a mi nemzetünkre sajnos sokkal inkább jellemző az embertelenkedés.

Ama néhai sztálinista korban az ÁVH smasszerei kifejezetten aljasak voltak jellemzően - az oroszok pedig kemények ugyan - de jellemzően emberségesebbek.
Ugyanabban a beosztásban.

És ha ma végignézek kis hazánkon - hasonló helyzetben alighanem ugyanaz az állatság volna jellemző - tettenérhető csírájában a mindennapokban is.
Az orosz népnek szerintem most is megvan alapból az az értékrendje, ami megvédi lelküket ilyen mértékű lealacsonyodástól.
Kivétel -ellenpélda persze mindenhol akad mindenre - de az számít: mi jellemző.

Nálunk nagyobb jellemtelenség jellemző.
Magunkba nézni volna ideje és saját portánk előtt söprögetni - nem másokra szart dobálni...

bornemissza.zsolt · http://www.online-szallas.com 2012.01.23. 09:17:15

@phaszfej:
A sok káposzta a kajájukban tényleg borzalmas :), a többi viszont alaptalan.
moszkvadirect.blogspot.com/

Selli69 2012.01.23. 09:20:15

@pit.stop.boys: nekem is rémlik még ez a rajzfilm, pedig kb. harmincvalahány éve láttam. Szerintem is nagyon nyomasztó volt egy kisgyereknek. Emlékszem, ott ríttam anyámnak, hogy úúúúgy sajnálom a bácsit és hogy nagyon rossz ez, mire anyám azt mondta, hogy akkor kikapcsolja a tévét. Nem értette, hogy attól, hogy ő kikapcsolja, attól a mese megy tovább, csak én nem látom, szóval ettől még ugyanolyan rossz.... :-)

Hankasid 2012.01.23. 09:20:55

"Mondjátok meg a cárnak, hogy Angliában a fegyvereket már nem...!"
Emlékeim szerint Anglia helyett svédeket mondott.

pojaca 2012.01.23. 09:41:51

Volt benne egy olyan mondás is, hogy "Oh, áh, oh - szólott a cár".

cso zsi 2012.01.23. 09:42:02

@Hankasid: Elég sokan Angliára emlékeznek a Google szerint is. Ettől még tévedhetnek, mert az idő szépít.
De ettől még az orosz nyelvűben is Anglia szerepel.

cso zsi 2012.01.23. 09:44:13

@phaszfej: Válaszd helyette a franciákat, vagy az amcsikat. Vagy bárkit a "művelt" világból.
Aztán kiderül, hogy egyik sem jobb a másiktól.
Emberből vannak.

redwolf 2012.01.23. 09:46:32

Az oroszok megpróbáltak lépést tartani a Disney filmekkel, ennek van egy-két jól sikerült darabja, de alapvetően más irányba mentek: tanmeséket csináltak, minden filmjüknek nevelő célzata volt. Az orosz kutúra óriási, nem szabad figyelmen kívül hagyni alkotásaikat irodalomban, képzőművészetben, építészetben, filmben, színházban, balettban, tudományokban.

phaszfej 2012.01.23. 10:06:46

A ruszkik kisebbségi komplexusos,arcoskodó, neveletlen gyerekek.

phaszfej 2012.01.23. 10:08:17

@cso zsi: Nem nézem embernek azokat, akik megeszik a csigát vagy egy kontinensnyi őslakost kiírtanak.

Honfi-fi · http://honfitars.inda.hu 2012.01.23. 10:12:33

Így 50 évesen, azt kell mondjam, határozottan angolokat mondott.

Az üzenet az lett volna, hogy az angolok, nem téglaporral tisztítják a puskákat, mint az otthoni cári katonák.
Hanem jobb technikát használnak. Talán, már akkor is az volt a burkolt üzenet, hogy jobb a nyugati technológia?

Érdekes, hogy aki látta, milyen mély nyomott hagyott benne ez a film. Pláne aki gyerekként látta. Ez azt is jelenti, hogy a drámai végkifejlet ellenére, jól megcsinált film, ami hatni tud az emberre.

szegenydzsoni 2012.01.23. 10:35:24

Nekem a Vrungel kapitány volt a kedvencem tőlük!

2012.01.23. 11:52:12

Nekem még mindig a Hurrá nyaralunk a kedvencem, szerencsére megtaláltam oroszul.
Csak felnőttként tudtam igazán átérezni Kosztya Inocskin törvényenkívüliségét.
Örök darab, megunhatatlan.

ALex66 2012.01.23. 12:30:50

Az én kedvencem a Hagymácska c. rajzfilm volt. A mesefilmjeiket pedig a kosztümökért is érdemes volt megnézni.

bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.01.23. 12:47:58

@KovA:

Abszolút egyetértek. Alig telt el 20 év a Szovjetúnió megszünésétől, de már apró epizódnak tűnik a kommunizmus az oroszoknál. Röhejes, de gyorsabban kiheverték a kommunizmust, mint egyes kelet-európai országokban!

bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.01.23. 13:06:01

@phaszfej:

Hát nem igazán.

Elmondok egy igaz esetet. Én orosz iskolába jártam, a szovjet időkben, ott is érettségiztem.

Egy érettségi találkozón, kb. 20 évvel az érettségi után, a következő kérdést kapom az egyik volt osztálytársamtól:
- Ugye nektek kellemetlen visszaemlékezni az iskolai évekre?
- Nekünk? - kérdezek vissza.
- Úgy értem, neked és mindenki másnak, aki nem orosz nemzetiségű. Mert mi biztosan szemét módon viselkedtünk veletek, esetleg éreztettük hatalmi gőgünket. Mint ahogy manapság az amerikaik viselkednek a világgal.

Szóval ilyen kérdést feltenni hatalmas intelligenciája vall. S akkor döbbentem meg igazán, mikor láttam, hogy sokan bológatnak a kérdés hallatán, magyarul: ők is így gondolják!

Amikor meg elmondtam, hogy a nagy többség NEM így viselkedett, s amit mondanak, az inkább kivétel volt, így nem kellemetlen visszaemlékezni az iskolára, láttam sokak szemében, hogy nem hisznek nekem, megéreztem bennük a gondolatot, hogy "á, dehogy, csak udvarias akar lenni most, pedig mi tényleg nagyon szemetek voltunk".

phaszfej 2012.01.23. 13:21:32

@dr. birca max: Mondom én, hogy kisebbségi komplexusosak. Az udvariasság köntösében próbált erőt mutatni a férgese.

2012.01.23. 13:34:57

Csákányi Laci bácsi volt a narrátor a magyar változatban. Kurva jó rajzfilm volt!))

2012.01.23. 16:38:13

Nyikita Gyemidovról, az I. Péter idején valóban élt fegyverkovácsról nálunk ez a rajzfilm, ami sokak számára emlékezetes. Csak érdekesség képpen: itt egy másik Levsa-film, szintén erről a fegyverkovácsról:

youtu.be/INQU9OFaOO0

(A teljes film innen letölthető:

film.arjlover.net/film/levsha.avi)

2012.01.23. 16:39:28

A link megnyitásához a végére nem kell a zárójel.
süti beállítások módosítása