Tegnap végre megtettem. Muskátlit ültettem egy réges régi piros bádogvödörbe. Tudom, nem egy nagy szám, hisz ezt sokan megteszik, nekem mégis most sokat jelent. A vödör a régi ház lomtalanításakor került a kezembe. Zománca több helyen levert, füle is hiányzik, poros is volt, mégis azonnal ráismertem. Ez bizony az a vödör, mely gyerekkorom konyhájában a hatvanas években ott állt a lavórtartó mellett. Amikor korán keltem és nem volt a vödör a konyhában, akkor kinéztem az ablakon a kút felé, és Édesanyámat láttam. Valamilyen formában ez a vödör mindig vele volt. A Hetvenes években jött a vezetékes víz, így a vödörre sem volt már nagy szükség. Emlékszem ugyan, hogy voltak vízmentes napok, amikor előkerült a vödör, de élete hátralevő részét már nem ivóvízes vödörként élte meg. Meg is látszik rajta. Ugyanakkor csoda, hogy még egyáltalán megvan.

Hetek óta tervezetem, hogy muskátlik fogok majd bele ültetni, egy ilyen vödörbe mégis csak az való. Másrészt pedig gyerekkoromban édesanyámmal a régi lyukas fazekakat lábasokat mindig muskátlival ültettük tele. Mióta Budapesten élek, soha nem volt muskátlink. Tegnap aztán hazafele menet a virágüzlet előtt megláttam a muskátli akciót. Nem gondolkodtam, kiválasztottam a két legszebbet. Otthon aztán a vödröt még beültetés előtt jól letisztítottam, a roszdás foltokat passziváltam.  Ezek után az előszobánkban egy ócska bádogvödörben megint van muskátlink, mint annak idején falun.
Szerző: MULTMENTO  2012.04.13. 13:49 3 komment

Címkék: virág zománc

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr324408548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2012.04.13. 15:16:42

Jó ötlet ! Viszont: ha nem lyukas a vödör feneke - akkor vigyázz az öntözéssel, a muskátli szereti ugyan a vizet, de azt nem, ha berohad a gyökér. Ha meg mégiscsak lyukas lenne, akkor ne felejts el valami lapos tálat alátenni, hogy az előszobádat megkíméld !

MULTMENTO 2012.04.13. 20:36:15

@aranyosfodorka: Köszönöm a tanácsot. Majd óvatosan öntözöm, mert a vödör szerencsére nem lyukas.
süti beállítások módosítása