Az idei nyarat sokkal melegebbnek érzem, mint az eddigieket. Ezért is vagyok kíváncsi, hogy vajon milyen lesz, majd az ezt követő ősz és tél. Közel harminc évvel ezelőtt Szennán jártam, és ott találkoztam az Erzsi nénivel, aki nagyon jó interjú alanynak bizonyult. Szeretett mesélni az idősjárásról is. Tőle tudom, hogy az ökörfarkkórót virágzását kell figyelni, mert ő az alábbiakat mondta róla:

  • Ha az ökörfarkkóró alulról kezd virágozni, korán kezdődik a tél
  • Ha felül kezd el virágozni rövid tél lesz.
  • Ha hosszú a virágzó rész, akkor a tél is hosszú lesz.
  • Ha sok az elágazó virág, akkor sok hóesés lesz, és nagy hidegek.

Az Őrségi kirándulásunkon átugrottunk a szomszédos Ausztriába Güssingbe (Németújvár). Megmásztuk a várat. Rögtön a várudvaron egy magas és ágas bogas ökörfarkkórót láttam. A külső várudvaron pedig egy rövid és nem elágazó példányt vettem észre. Az egyik alul, a másik fölül kezdett el virágozni.

Most aztán nem tudom megmondani, milyen lesz a tél, mert ilyen és olyan ökörfarkkórót is láttam. Mindenesetre az ökörfarkkórós képeket ide teszem. Aztán döntse le mindenki, hogy most hisz-e a nép bölcsességekben, vagy nem.

okorfarkkoro1.JPGokorfarkkoro2.JPGokorfarkkoro3.JPGokorfarkkoro4.JPG

Szerző: MULTMENTO  2012.07.22. 02:56 3 komment

Címkék: virág

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr604670030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2012.07.22. 08:53:36

Jó kis téma ! Én erről még nem hallottam, holott az ökörfarkkóró szesz - a blogomban írt módon - évek óta leghasznosabb házi gyógyszerem.
Mellesleg ahol én gyűjtöttem idén, hatalmas, sok-virágú példányok voltak, méghozzá a tavalyi állapothoz lényegesen többen.

futótűz 2012.07.26. 08:36:52

Csak -csak megkérdezném, ha Ausztriában láttad, akkor (attól még) ez vonatkozik kies hazánkra is ? :-) :-)
Nehezen feledem azt, - amikor közölték,hogy egy-egy városban mennyivel tovább él a lakosság... jó páran felkerekedtek és odaköltöztek ! :-) :-) Nem részletezném jobban, hogyan is történt ez. (időm rövidsége miatt)

MULTMENTO 2012.07.30. 09:06:32

@futótűz: Azóta jelentem Magyarországon si láttam hasonlóakat :-))
@aranyosfodorka: Én is azt tapasztaltam, hogy az idei évben rengeteg ökörfarkkóró virágzik. A Gerecse hegységben láttma egy hatalmas erdőírtási területet (min 5000nm). Ott ezrével nyílt ez a virág. Volt köztük, rövid, hosszú, tömött elágazó. Így aztán látszik, hogy a népi megfigyelésekre sokat nem lehet adni, de azért érdekes :-)))
süti beállítások módosítása