Egy újabb sarokház, melyen Zsolnay kerámia van, és volt. Én pedig már vagy harminc éve ismerem ezt az épületet. Ennek az épületnek a földszintjén volt a Vetőmag kereskedelmi vállalat mintaboltja. A mintabolt neonreklámja a mai napig megtekinthető a Rákóczi úton. Amikor Budapesten tanultam a nyolcvanas évek elején többször kellett a vetőmagboltba jönnöm. Családom a komlói kiskertmozgalom aktív tagja volt, és rendszeresen közvetítette nekem azokat a vetőmag rendeléseket, melyeket csak ebben a budapesti mintaboltban lehetett megvásárolni. Helyesbítenék. Sokszor itt is hiánycikk volt, de legalább ígéretet kaptam, hogy majd valamikor lesz.

A hatalmas saroképületet akkor is megcsodáltam, bár egy kicsit túlzónak találtam a hatalmas kapubejáratot. Az egyetem elvégzése után aztán a barátom pont ebben az épületben kapott albérletet, költözésekor láttam belülről is a lépcsőházat. A kapu után is csoda fogadott, mert ott kútfiguraként Zsolnay eozinmázas szobor üdvözölte a betérőket. A már korábban emlegetett Zsolnay épületkerámia könyvből derült ki, hogy ezt a szobrot sajnos tizenegy éve ellopták. Tudom, hogy létezik a Kulturális Örökségvédelmi Hivatalnál a lopott műkincsek nyilvántartása. Itt meg is néztem: http://mutargy.koh.hu/.
Érdekes, hogy Zsolnay gyárban készült műtárgyak közül a kereső szerint most 398 darab van nyilvántartásban.

Szerző: MULTMENTO  2012.08.28. 10:30 2 komment

Címkék: sarokház zsolnay épületkerámia

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr504736862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2012.08.28. 15:21:37

Első két fotódról pompásan látszik, miképp lehet "meggyilkolni" egy épületet. Miképp lehet tönkretenni valamit, ami eredendően szép volt, merő emberi önzésből, vagy nagyravágyásból....

MULTMENTO 2012.08.29. 08:31:01

@aranyosfodorka: Igazad van azokat az épületeket nagyon elrontották a neon reklámokkal. A nyolcvanas években mégis legelőször késő este a Keleti Pályaudvarról érkezve láttam ezt a reklámot először kivilágítva, teljes pompájában. Akkor nagyon tetszett a Rákóczy út éjjeli fényekben. Már az éjszakai reklámok sem olyan szépek:-( Nappal többen és tovább látják az utcaképet, és jobb lenne arra tervezni, mint az éjszakai röpke pillanatokra.
süti beállítások módosítása