ornitogamia1.JPGA hétvégén „csak úgy” kettő virággal lett színesebb a lakásunk.

A vágott virágot az egykori Domus áruház melletti kedvenc virágárusomnál vettem. Olyat akartam venni, ami vidámságot hoz lakásunkba. Ránk fér, hisz az utóbbi időben annyi minden szomorú, aggasztó és kimerítő történt velünk, hogy épp itt az ideje, hogy vidámsággal töltsük meg az otthonunkat. Az élénksárga színű virág megtetszett, aztán csak úgy mutogatással kértem, mert a nevét nem ismertem. Az eladótól aztán megtudtam, hogy nincs is még magyar neve. Ornithogalumnak hívják a virágot, és különlegessége, hogy a virágzatából a csúcsán levő most még zöld kis bimbók is ki fogynak nyílni a vázában.   Az interneten aztán meg is találtam angolul a leírását:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ornithogalum

ornitogamia2.JPG

Érdekes, hogy a „Star-of-Bethlehem” nemzetséghez tartozó virág.

mikulasvirag1.JPGA másik virágot a kisebbik lányom hozta haza, mert a piacon megtetszett neki. Én meg előszedtem a héten vásárolt kis füles edénykémet, amit pont egy ilyen kis mikulásvirágnak szántam, amikor megláttam. Rögtön bele is tettem, és körbe is öntöttem az ültetéshez hozott agyag gömböcskékkel. Mintha a lányommal összebeszéltünk volna, pedig csak egy véletlen volt.

mikulasvirag2.JPG

Szerző: MULTMENTO  2013.11.25. 06:43 2 komment

Címkék: karácsony virág porcelán régiségpiac

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr565653713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2013.11.25. 09:26:03

hu.wikipedia.org/wiki/Aszfod%C3%A9losz

Nekem azonnal a királyné gyertyája (=aszfodélosz) jutott eszembe – mármint, hogy ahhoz hasonlít. Igaz az fehér, de azért mégiscsak…
Nagyon szép és ha valóban végig virágzik az egész szál – akkor ráadásul tartós virág is.

MULTMENTO 2013.11.25. 20:31:46

@aranyosfodorka: Napról napra egyre jobban kinyílik, és csak szebb lesz a virág. Közben megtaláltam a magyar leírást is róla:
www.botanikaland.hu/ornithogalum-thyrsoides/fokfoldi-madartej/
süti beállítások módosítása