Már nagyon várom, hogy tavasz legyen, és végre a szabadban kertészkedhessek. Addig is kitaláltam magamnak egy kis téli kertészkedést a városi lakásban. Az ötlet akkor jött, amikor megláttam, hogy régi porcelánedények 300Ft-os vására van az antikvitás üzletben.  Láttam én már lakberendezési blogokban antik porcelánedényekben virító virágokat. Nagyon tetszettek, de mindig sajnáltam az edénykéket, hogy nem az eredeti funkciójukban szolgálnak. Ezek az olcsó edények enyhén sérültek, vagy hiányosak voltak, ezért rendeltetésszerű használatra alkalmatlanok. Nem fáj értük a szívem. Most bizonyíthatnak, hogy nemcsak az étkek tálalására alkalmasak.

kertesz1.JPGA kis kiöntő kanna Csehszlovákiában készült a két világháború között. Nagyon kedves formájú, ezért ez volt az első, amit elhoztam.

kertesz2.JPGA fedél nélküli apróvirágos Zsolnay cukortartó szintén a két világháború közötti. Ugyanebből a korból van zöld szegélyes komplett teáskészletem. Nagyon jó lesz majd a délutáni teát a virágzó karácsonyi kaktusz mellett elfogyasztani.

kertesz3.JPGSzószos kiöntő volt egykoron a Kispesti Gránit gyárból. A jelzése, és az állapota szerint a húszas évek végén, vagy a harmincas elején készülhetett. A kis tarka növényekkel a dohányzóasztalunk dísze.

Szerző: MULTMENTO  2014.01.22. 06:00 2 komment

Címkék: virág porcelán kerámia

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr755770471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2014.01.22. 07:47:23

A szemnek szép, de a virágnak ? Figyelj nagyon az öntözésre, ha nincs alul lyuk - márpedig ezeken nincs - az esetleg felesleges víz nem tud hol elfolyni.

MULTMENTO 2014.01.24. 08:29:34

Nagyon vigyázok a növények egészségére. Most úgy látom, hogy a karácsonyi kaktuszokat nagyobb cserépbe fogom átültetni - mert nagyon nőnek -, és a régi helyükre lassabban növő mini pozsgásokat ültetek.
süti beállítások módosítása