epreskerti_bohemek1.JPG

Sokszor fordul elő velem, hogy ha valami nagyon érdekel, akkor kutatok hozzá a neten. Amennyiben nem találok hozzá számomra elegendő információt, megpróbálok könyvet találni hozzá. Az epreskertről is sokat kerestem, de On-line módon nem sok információt találtam. Aztán ráakadtam egy könyvre, mely az Epreskert történetét meséli el az első világháborúig. Nem teketóriáztam, hanem 2016 első könyvvásárlásaként meg is vettem. Az epreskert melletti utcákról a jelenlegi állapotáról készült képek sajátok. A könyv néhány részletét kedvcsinálónak raktam be. Szerintem érdemes egy hétvégi sétaként útba ejteni, ezt az egykor aranykedélyű bohémek tanyájaként ismert művésztelepet.

epreskerti_bohemek2.JPG

epreskerti_bohemek6.JPG

epreskerti_bohemek3.JPGepreskerti_bohemek4.JPG

epreskerti_bohemek7.JPG

epreskerti_bohemek8.JPG

epreskerti_bohemek9.JPG

epreskerti_bohemek5.JPG

epreskerti_bohemek10.JPG

epreskerti_bohemek11.JPG

epreskerti_bohemek12.JPG

epreskerti_bohemek13.JPG

epreskerti_bohemek14.JPG

epreskerti_bohemek15.JPG

epreskerti_bohemek16.JPG

epreskerti_bohemek17.JPG

Szerző: MULTMENTO  2016.01.16. 06:26 3 komment

Címkék: könyv fém épület

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr558254850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2016.01.16. 08:33:07

Nos, először utána néztem a „bohém” szónak. Ezt találtam:
A bohém eredetileg francia kifejezés, jelentése a 15. századtól: „cigány”. Valószínűleg a Nyugat-Európában vándorló életformát folytató roma (cigány) népcsoportokra utalt, amelyekről helytelenül azt hitték, hogy Bohémiából, azaz a mai Csehország területén volt történelmi tartományból származnak.
Bevallom, ezt nem tudtam.
Ezek után könnyebben érthető számomra az az állapot, amit nem akarnék triviális szóval jellemezni….Persze lehet „művészinek” is mondani… Valami hasonló, bár nem ennyire durva helyszín a pécsi volt művészeti főiskolások „alkotó-kert-maradéka”.
Részben érdekes, de azt nem tudnám mondani rá, hogy nekem tetszik.

MULTMENTO 2016.01.17. 20:47:04

@aranyosfodorka: Az Epreskertnek ez a mostani állapota, szerintem is szégyenletes. A könyvből kiderül, hogy amikor a művészek megkapták, a feltétel az volt, hogy a kertnek meg kell maradni látogatható közparknak. Akkor még működött is, hogy rendezett közpark képét mutatta. Ma lezárva és nem is lehet bemenni a környéken lakóknak sem.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2016.01.18. 08:14:51

@MULTMENTO: értem is, meg nem is.
Hát ha valami "érték", akkor azt meg kellene őrizni és ápolni és mutogatni. Ha valami szemét, akkor azt ki kell dobni. Kulturált európai országban így kell(ene) lenni. - Szerintem.
süti beállítások módosítása