cipotisztd0.JPGAz újévi fogadalmam, hogy ezután minden hónapban befejezek egy nekem, vagy családomnak kedves tárgy felújítását és használatba vételét. Mindig is ez volt a célom, hogy bemutassam itt a blogon az amatőr felújításaimat. Az idő. és a restaurátorműhely hiánya – pontosabban annak szezonális jellege miatt – rengeteg félbehagyott és elraktározott tárgyam van, melyek szerintem megőrzésre és felújításra érdemesek. Még 2012-ben írtam az én cipótisztítós dobozomról. Elkezdtem én a felújítását, de aztán a hétvégi telken mindig akadt valami fontosabb munka. Múlt évben aztán a hétvégi ház téliesítésekor összeszedtem a szerszámaimat, és a félig kész cipős dobozt, és felhoztam a budapesti lakásunkba. A kis könyvtárszobámban rendeztem be a restaurátor sarkam, ahol kedvemre restaurálhatok. Elektromos gépekkel nem dolgozhatom, mert akkor feljönne a szomszéd. A régi kéziszerszámmal dolgozom, csendben, és komótosan. Nem sürget engem senki, hisz rajtam kívül nem akarja senki sem használni a cipőtisztító szerszámokat. Alaposan meg kell gondolni a dobozka minden részletét. Már az elindulásnál is alaposan tanulmányoztam a dobozt. Az biztos, hogy egyszer már javították, mert utólagos ragasztási nyomok voltak a dobozon. Egy 1992-es újságdarabot is találtam a doboz aljára bélelésnek betéve. Olyan érzésem volt, mintha palimpsest találtam volna. A doboz készítését én a 60-as hetvenes évekre teszem. A doboz hagyományos formájú, olyan, mint amilyet az ipari forradalom környékén is készíthettek volna. A Londonban az előző századforduló környékén készült képen is a cipőtisztító dobozom dédpapájával dolgozik a cipőtisztító kölyök.

cipotisztd1.JPG

Én a cipőtisztító doboz funkcióját újragondoltam, és a belsejét két részre osztottam. A dobozom alsó rekeszébe tervezem elhelyezni a cipőkészítéssel, és bőrművességgel kapcsolatos régi szerszámaimat, a felsőbe a napi szinten használatban levő lábbelis kellékek kerülnek. A cipőtisztító dobozom felújítása elkészült, így a januárra tervezett fogadalmam teljesült.

cipotisztd2.JPG

cipotisztd3.JPG

cipotisztd4.JPG

cipotisztd5.JPG

cipotisztd6.JPG

cipotisztd7.JPG

cipotisztd8.JPG

cipotisztd9.JPG

cipotisztd10.JPG

elotte_utana.jpg

Szerző: MULTMENTO  2016.01.20. 06:23 2 komment

Címkék: fa barkács bútor régiségpiac

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr468258480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2016.01.20. 08:37:19

Csak irigyelni tudom a türelmedet - és ezek szerint időd, mint a tenger... :-)
Nekem sajnos sose elég a 24 óra terveim végrehajtására.
Szép lett a dobozod !

MULTMENTO 2016.01.22. 10:06:19

@aranyosfodorka: Ha nem is tengernyi időm van, de időt a netezéstől szoktam elvenni. Talán egészségesebb is szemüveg nélkül barkácsolni, mint szemüvegben a monitort nézni... :-)
süti beállítások módosítása