Nyaralásom utáni első posztomat olvashatjátok most.  Egybefüggő két hetet kellett eltöltenem szabadságon, mert a munkáltatóm ragaszkodott hozzá. Két hétig nem is mehettem be a munkahelyemre. Természetesen azért telefonon megtaláltak így is, de a kis telefonos tanácsadás után hamar visszatértem a szabadságos tevékenységemhez. Az első hete Franciaországi túrázással telt. Franciaországban élő barátaink meghívásának tettünk eleget pont egy tucatnyian. Harminc éve meglévő barátságunkat mélyítethettük el, úgy hogy közben belekóstoltunk az „el Camino”-zásba is.

nyaralas1.jpg

Első reggel, amikor felébredtem a társaság nagy része még aludt. Én meg elindultam egyedül felfedezni a falut. Kellemes időjárás, igazi mediterrán környezet. A nap épp, hogy felkelt. Mentem ötszáz métert, és aztán eleredt az eső. Visszaszaladtam, és amikor visszaértem a házhoz már elállt is az eső. Az eső után aztán nyugaton a hegyek fölött megjelent a szivárvány.

nyaralas2.jpg

A szemközti telek oroszlánja mindezt különleges légköri jelenséget nagy nyugalommal szemlélte.

nyaralas3.jpg

A ház, ahonnét felfedezni indultam. Az első reggel az egyik falusi gazda ment a teheneihez, a határba, és örömmel jött hozzám üdvözölni. Bemutatkoztunk egymásnak, és rájöttünk, hogy nem beszéljük egymás nyelvét. A francia tökéletes német kiejtéssel megkérdezte tőlem, hogy németül beszélek-e. Én válaszoltam, hogy igen. Erre aztán ő franciául folytatta, hogy ő nem.

nyaralas4.jpg

Ebből a fajta hortenziából sokat láttam.

nyaralas5.jpg

Szobánk ablakából kitekintve.

nyaralas6.jpg

A vidékre jellemző szarvasmarhák legelője. A legelőt szelídgesztenyés szegélyezi.

nyaralas7.jpg

Kilátás a dióligetből, a hegyekre.

nyaralas8.jpg

Ez itt egy magán tó.

nyaralas9.jpg

nyaralas10.jpg

Ez volt régen a falu mosodája. Igazi önkiszolgáló, hűs vizű forrással, és francia nyelvű tájékoztató táblával.

nyaralas11.jpg

Ezzel a táblával üdvözlik a járművel érkezőket.

nyaralas12.jpg

nyaralas13.jpg

Régi házak. Mindkettő előtt egy-egy totemoszlopot találtok, ha kerestek. Ezekből a totemoszlopokból van több is, egy helyi művész készíti, és dekorálja vele a falut.

nyaralas14.jpg

A templom udvara, ahol éppen pétanque-t játszanak.  A pétanque francia eredetű golyójáték. Neve a „mozdulatlan lábak” jelentésű francia pieds tanqués kifejezés szavainak összevonásából származik. A golyójátékok már a középkortól rendkívül népszerűek voltak a francia hadseregben, IV. (Szép) Károly király a 14. században be is tiltotta őket a katonák számára, hogy ne vonja el túlságosan a figyelmüket.A játéknak sok helyi változata volt. A provence-i La Ciotat-ban történt, hogy Jules le Noir-nak, az egyik játékosnak megbénultak lábai, ezért nem tudta messzebbre dobni a golyót 10 méternél. Környezetében a játéknak egy olyan változata alakult ki, amelyben 50 centiméter átmérőjű körből kellett 6-10 méterre dobni a golyókat. Dőlt betűs részek forrása: https://hu.wikipedia.org/wiki/P%C3%A9tanque

Szerző: MULTMENTO  2017.07.12. 06:52 4 komment

Címkék: játék fa virág épület sarokház

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr7412645191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2017.07.12. 07:47:51

De jó kis beszámoló ! Várom a folytatást !
A falu mosodája érdekes egy helyszín, itt a közelemben, Csertőn is megőriztek egyet az utókornak. Azok a romos házak nem fenyegetnek összedőléssel ? Nem tudom, a totem-oszlopok megvédik-e őket ?

MULTMENTO 2017.07.13. 07:50:39

@aranyosfodorka: Képen tényleg lepukkantnak néznek ki, de mégis használják őket, pl. gépkocsi tárolásra. A házak statikailag jól tartják magukat, és olyan enyhe telek vannak, hogy a hőmérséklet nem megy 0 fok alá. Az a ház amelyikben lakik a család, az jól karbantartott, és rendezett, de a család üres háza csak éppen annyira karbantartott, hogy ne dőljön össze.

kyOrsi 2017.07.22. 11:09:25

Ezeket az élményeket nem lehet elfeledni, azt szoktam mondani, beleég az ember lelkébe.
Szép helyeken jártál, most olvastalak vissza, egyszerre :)

MULTMENTO 2017.07.22. 19:12:18

@kyOrsi: Én is gondolkodtam róla, hogy egy írásban számolok be nyaralásról, de olyan sok jó kép, és történet van benne, hogy inkább folytatásokban írtam meg.
süti beállítások módosítása