Kaptam képeket, egy igazi régi, petróleum lámpáról. Az alábbi szöveggel:

„Egy szép lámpa. Az internet szerint Rudolf Ditmar 1840.-ben alapította a céget. Most meg nálam van az egyik lámpája. Ajándékba kaptam.”
 
Fiatalkoromban a kedvenc OMEGA számom volt a „Petróleum lámpa, Milyen szép a lángja … „ kezdetű. Tényleg nagyon hangulatos tud lenni. A hétvégén lehet, hogy forralt bort készítek. Majd petróleum lámpa fényénél fogom tálalni, hisz petróleum lámpám nekem is van.

Szerző: MULTMENTO  2011.11.24. 07:39 3 komment

Címkék: üveg fém

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr1003405445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2011.11.24. 15:45:38

Úgy sajnálom, hogy az élet "zűr-zavarában" bizonyos tárgyal eltűnnek az ember mellől! Nekünk is volt (természetesen) petróleumlámpánk, de valami csodaszép kék üvegből volt a petróleum tartója. A mai napig úgy emlékszem vissza rá, mint valami "Aladdin-csodalámpára" - azóta sem láttam ilyent.

futótűz 2011.11.25. 08:02:04

... bár én " három helyen égetem a gyertyámat!" (ha érthető ?) - talán még középen is ! OK!- dohányzom (is) és egyebeket ne részletezzek!- azért nem megfeledkezni pl. a füstjének káros anyag tartalmáról sem ! (beleértve a gyertyákat is !)- amúgy is közeledik - annak is - az "időszaka."
(megjegyzem : "lennék is zavarban!"- hol lehet venni/kapni manapság petróleumot ?)

MULTMENTO 2011.11.25. 10:05:49

@aranyosfodorka: Nekünk is van egy színes üveg petróleum lámpánk, az zöld és vörös kombináció. Kék színű petróleumlámpát elég gyakran látok régiségpiacokon. nme csodálkoznék, ha egyszer a pécsi vásárban megtalálnád gyerkkorod "csodalámpáját".
@futótűz: Én a barkácsboltokban szoktam venni, van még petróleum néven is. Ezen kívül a petróleum lámpába szoktam szúnyogriasztós lámpaolajat venni. Tökéletesen használható, világításra. A szúnyogok, viszont, jobban kedvelik, és épp úgy csípnak :-)
süti beállítások módosítása