Az antik bőröndjeimmel mostanában történnek események. Hétfőn visszavittem a kis felújított bőröndöt régi gazdájához. Tegnap és ma az apósom katonabőröndjével foglalkoztam. A bőrönd belseje dobozkákat kapott, ahova visszakerülnek eredeti bőröndleletek, és a családban maradt régi iratok, kisebb tárgyi emlékek. A nagyapa naplójáról már írtam, az is ide kerül. A bőrönd rekeszeihez méretre régi dobozokból rekeszeket készítettem, majd a rekeszeket kitapétáztam, így kaptam olyan tárolókat, melyekben a papír jól érzi magát.

A kisebb tárgyak közül megemlíteném a töltényhüvelyt, mely második világháborús emlék. A rávésett magyar címer szerint is magyar katona emlék. A rávésett szöveg az alábbi: „ Russzland Andenken 1941-1942 Kiev” . Röviden is, de németül írtak rá, nem véletlenül egy német anyanyelvű magyar katonáé volt, aki Oroszországban harcolt a II. Világháborúban. Az egyik Sváb katona mesélte az orosz hadifogságról magyarul német akcentussal: „ Ott hadifogságban ketten voltunk csak magyarok, én meg egy Sombereki Sváb.” Ilyen kis háborús emlék ez a töltényhüvely.
A kis vöröskeresztes dobozka már a háború utánról való, a szöveg tanúsága ömlesztett sajtot tartalmazott hajdanán. A jó kis papírdoboz akkoriban nem a szemétre került, hanem Nagymamám ékszeres ládikája lett, és karóráját, nyakékét tartotta benne. Nem volt szívem kidobni, így kortörténeti emlékként a bőröndeben hírdeti, hogy ezzel a dobozzal az Amerikai nép próbált segíteni a Magyaroknak.

 

Szerző: MULTMENTO  2010.08.18. 09:33 Szólj hozzá!

Címkék: papír bútor koffer

A bejegyzés trackback címe:

https://multmento.blog.hu/api/trackback/id/tr502229983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása